xom`s pinion - Tom Hnatovsky Blog

HDR lightning

8. srpna 2005 Technika nekomentováno

V časopise o počítačových hrách jsem zahlédl krátkou zprávu o použití HDR lightning v nových hrách. Co to vůbec je? Zkratka HDR znamená High-Dynamic Range, název tedy lze přeložit do češtiny jako osvětlení s velkým dynamickým rozsahem. Nyní přejdu k tomu k čemu to vůbec je.. Laicky řečeno, modely ve hrách budou vypadat mnohem více přirozeněji než kdykoliv předtím!

©DaikenTana http://pogon.deviantart.com/

Kouzlo HDR je v rozsahu barev, klasické bitmapové formáty (BMP, JPEG..) pracují s rozsahem 8b na jednu barvu, což znamená hodnoty 0-255 a až následné osvětlení a dodatečné definování odraznosti. HDR definuje množství světla na daném pixelu – tedy již v HDR textuře je pamatováno jak se bude předmět opticky chovat. Barevná informace je uložena prakticky neomezeně – používá se čísel s plovoucí desetinnou čárkou.. např.: 1,1124545 nebo 4545544,45456.. Tvorba HDR obrázků se většinou provádí složením několika různě exponovaných snímků. Síla této technologie, která je mezi 3D modeláři používána již nějakou dobu, je v dokonalejším zobrazení odrazů předmětů.. Na Internetu je mnoho statických obrázků, které kombinují fotografii s 3D modely a u některých není skoro znát přechod. Jsem zvědav až uvidím podobné modely rozhýbané a interaktivní. S tím souvisí má otázka, kam až realističnost ve hrách zajde? Nestanou se opravdu v budoucnu akční hry s téměř dokonalou realističností zakázaným zbožím? Vždyť jaký potom bude rozdíl postřílet bandu nepřátel v super realistickém světě nebo sledovat válečné dění opravdu live nebo jít ven a skutečně někomu ublížit..

©DaikenTana http://pogon.deviantart.com/

Oba obrázky jsou od autora, který si říká Pogon nebo DaikenTana.. Brrr, jak je to dobré..

Komentovat

Článek zatím nebyl komentován. Podělte se svým názorem.

Pole komentáře: zmenšit / zvětšit

Jméno:

Email: (Gravatar ID)

Web:

Barva trávy (otázka proti robotům):

© 2004-2012 Tom Hnatovsky - Všechna práva vyhrazena