xom`s pinion - Tom Hnatovsky Blog

Oskar je od středy Vodafone

29. ledna 2006 TechnikaZaujalo mne 2 komentáře

Nové logo Vodafone 29, 30 plus ještě jeden den a Českem otřese velká rána (ale nikoliv z čistého nebe). Dle dostupných indicií bude přelom ledna a února časem převlečení Oskara na Vodafone. Práce finišují, na prodejnách se po nocích mění loga a na oko se zakrývají starými, republiku zasypaly červené otisky rukou a oficiální zdroje společnosti dělají, že o ničem nevědí a snaží se mlžit, i když je už všem jasné o co jde.. Ale i toto mlžení patří ke strategii vstupu největšího světového mobilního operátora na náš trh – povídá se o něm, přemýšlí a píše.. Dle dostupných informací má změna přijít bleskově a formou šoku – prostě z úterý 31.1. na středu 1.2.2006 se naráz všechno změní a plánem šéfů Vodafonu je přebarvit Prahu na červeno. (Na to se těším, už nabíjím baterie do foťáku ;o))

Záhadné ruce

Záhadné ruce nejsou až tak záhadné – jsou všude, jsou červené, komu asi tak mohou patřit.. Ale nápad se mi líbí – u mnoha lidí vyvolávají debatu o tom, kdo si je zaplatil a tím posouvají reklamu a zájem lidí o informace kupředu.. Snažil jsem se dopočítat k částce, která musela být jenom v dopravním podniku zaplacena za kampaň a došel jsem částce mezi 3-5 miliony korun.. Připočtěme souvislou televizní „masáž“ a vidíme, že to Velký červený myslí s útokem na zákazníky vážně. Vodafone sáhl i k reklamě volně šířené – lidmi. V centru Prahy, před sportovními halami atd. rozdávali lidem velké ruce, které se potom „samy“ šířily.. (past na rodiče s dětmi, které prostě tu velkou pařátu chtějí) Na webu v-ruce.cz jsou potom vyfoceny úspěchy reklamy v galerii.. (je tam ke stažení i krátký, ale výstižný televizní spot)

Tato akce mi tak trochu připomíná nástup bulvárního denníku Super, který plnil billboardy černou spirálou – reklama novin byla sugestivnější a tejemnější.. sice to Vodafone dělá podobně, ale trochu jinak – vetší koncentrací méně výrazných symbolů..

Těsně před uveřejněním článku jsem narazil na web vodafon.cz , který se zdá, že parodizuje červené ruce Vodafonu, ale na druhou stranu i vypadá, že by mohl k němu patřit.. (anketa působí seriózně a adresa s obsahem také)

Změna loga

Vstupem Vodafonu na český trh dojde ke změně Vodafone loga. Česká republika je totiž jedna z prvních zemí (stejně jako Španělsko a Portugalsko), kde začne nové logo působit.

Změna Vodafone logotypu

No, nové logo, jedná se akorát o mírný facelift, který mění font (ruší vtipné kapičky v písmenech „O“) a vytváří plastický dojem znaku kapky.. Na tištěných materiálech není změna až tolik výrazná, ale na firemních mobilech se bude plastická kapka vyjímat (podobně jako logo SonyEricsson).

Rozšíření nabídky

Dobíjecí stroj Top-Up Stávající zákazníci Oskara se mohou těšit na mnoho změn, ale i zdražení – budou cenově sjednoceny staré tarify s novými, zjednodušeno účtování roamingu, vcelku rychlé spuštění sítě třetí generace. Noví zákazníci si budou moci koupit nadupané telefony, které zatím v Česku nebyly k mání a k tomu ještě za zvýhodněné ceny a předpokládá se také lákadlo levného roamingu z Vodafone do Vodafone sítě. To znamená, že by se pouze platil jednotný spojovací poplatek a potom by se vám účtovalo dle vašeho klasického tarifu – takováto služba by přitáhla mnoho zákazníků, když přihlédneme, že Vodafone má sítě skoro v celé Evropě.. Další věcí, která v zahraničí funguje je zjednodušené dobíjení kreditu.. dojdou vám peníze na předplacence? Stačí si koupit dobíjecí kupon Vodafone té dané země a použít ho na své číslo.. S dobíjením v Británii souvisí, u všech operátorů rozšířená, služba Top-Up. Jde vlastně o stojan s displejem (takový malý bankomat), do kterého strčíte svou Top-Up kartu, o kterou si můžete zažádat u operátora nebo ji rovnou dostanete při nákupu nové SIM karty, která vypadá stejně jako kreditka. Díky této kartě se autorizujete a můžete si doplnit svůj kredit na telefonním čísle, které je k této kartě vázáno. V Česky očekávám, že se tato služba jen tak neobjeví, ale při cestě do zahraničí se jistě budete moci vybavit kartou do Top-Up, která bude dobíjet váš telefon..

Vodafone také bude útočit multimediálně – hodlá spustit českou mutaci portálu Vodafone Live! (dle předběžných odhadů asi ostrouhá Eurotel, který využívá stejný název pro svůj portál a bude muset jeho název změnit) a začne nabízet zábavu ve formě editovatelných rádií a po spuštění 3G sítě i streamovaných televizních kanálů (v licenci je MTV, Eurosport a mnoho dalších..)

Název Vodafone?

Když už k nám tedy Vodafone vtrhne a změní jméno Oskar (českým s „k“) na podivné Vodafone, možná by se slušelo říci proč není názvem Vodaphone a proč vůbec voda a kapka ve znaku.. Název a symbolika této ryze britské společnosti je totiž svým znakem a názvem Čechům blízká. Pozor! Blízkost je pouze iluzorní! Tak zaprvé, ve znaku není kapka, jak by se mohlo zdát, ale jednoduchá uvozovka, která symbolizuje začátek a konec hovoru (jak příznačné pro komunikační firmu). Možná už leckomu vyvstala otázka, že když to není kapka, tak že ani voda nebude mít souvislost s vodou (holt s tipem na češtinu je v tomto případě člověk vedle, jak když si Paroubkem myslel, že s ním budou hlasovat i Marťani – jsem si musel rejpnout ;o)) Správně bychom měli asi napsat VoDa.. – ano, je to zkratka – Voice – Data (hlas – data). A fone? Proč ne, vypadá to lépe než phone.. Důvod přepisu ph na f (kterému anglicky mluvící lidé také rozumí) jsem nenašel..

Já osobně se na změnu těším, jsem již stávajícím zákazníkem a s výhledem do budoucna, kdy hodlám nadále hodně cestovat, jím i zůstanu.. Ať žije červená a ať síla a invence propagačního oddělení Oskaru s příchodem nového vedení neztrácí na kvalitě..

Hodně štěstí, velký molochu, vítej v České republice.

Vaše komentáře

GRavatar

running 29.1.06 22:27

ona ta "voda" sice s vodou nesouvisí, ale českému vodafonu to moc nevadí a podobnost voda-kapka naopak upevňuje, viz. produkce televizního pořadu vodopád (ano, tenhle podivný pořad opravdu kompletně vyrábí oskar|vodafone)

GRavatar

xom 29.1.06 23:33

|1| Ano, název Vodafone nemá s H2O nic společného, ale i grafičtí mistři v Anglii logo - uvozovku vědomě stylizovali do kapky (a možná ani netušili, že v nějaké podivně tvrdé řeči to bude tak blízko názvu), protože to lépe vypadá a lépe prezentuje.. A asi by byla hloupost v Česku nevyužít tohoto potenciálu a neprezentovat operátora jako firmu s vodou v logu.. A ono se bude Čechům i lépe zvykat říkat Vodafoun (ale klidně i Vodafon) než před pár lety Tý Mobajl..

A s Vodopádem - ono se stačí jenom podívat do Oskarova měsíčníku Čili Chilli, který rozdává na prodejnách zadarmo a dle velikosti reklamy, frekvence inzerce (každé číslo) a podobného názvu, jednoduchého fotnu, červené barvy vydedukovat, že tu asi nějaká spojitost bude.. ;o)

Přidejte i vy svůj komentář

Pole komentáře: zmenšit / zvětšit

Jméno:

Email: (Gravatar ID)

Web:

Barva trávy (otázka proti robotům):

© 2004-2012 Tom Hnatovsky - Všechna práva vyhrazena