Velké společnosti v novém
10. ledna 2006
Web designZaujalo mne
Tak nám poslední dobou velké firmy mění loga. Nejprve to byl Intel, který se rozhodl, že jeho 37 let starý nápis se sníženým e nahradí moderněji vypadajícím. Nápis Intel zasadili grafici do oválu podobnému jaký byl využit k ohraničení firemního hesla lntel Inside (Intel uvnitř), které nahrazuje nový slogan Leap ahead (Skok vpřed).
Další zahraniční gigant na sebe se změnou loga nedal dlouho čekat, je jím Kodak. Kodak mění své dobře známé Káčko (staré zhruba 35 let) za takové neslané nemastné cosi. Fotografové vyměnili po celém světě vžité tvary něčím co mi připomíná logo Lega Duplo (asi mi to připomíná hlavně to zakulacené d), proto ve mně nevzbuzuje pocit nějaké technické kvality, ale spíše něčeho pro malé, nezkušené, které po krátkém čase přestane bavit.. Dobře situaci vystihl Světluška, nazval nové logo kastrací.
Změna Intel se mi vcelku zamlouvá. Designéři spojili dva prvky, které byly automaticky při prvním pohledu spojovány s Intelem.. (nápis a ovál), písmo je zvolené technické, ostré, vzbuzuje u mě pocit dynamiky a vývoje, což doplňuje další jednoduchý a promyšlený slogan. Naproti tomu Kodak spálil všechny mosty, asi se chce odpoutat od značky, která ho provázela úspěšně ve světě kinofilmu a pořádně to okořenit v digitálu, ale obávám se, že to prvotní koření chce ještě trochu dochutit. Možné je i to, že na určitých výrobcích bude ponechán starý typ loga a to nové bude zdobit pouze nové přístroje, které mají dle manažerů budoucnost. Zatím třeba změnou neprošel web na rozdíl od Intelu, který se svým velkým krokem chlubí a letošní rok dokonce nazval „It`s a Leap Year“ (pokrokový rok).. Nový vzhled také dostávají znaky jednotlivých technologií, které obsahovaly heslo „Intel Inside“, ty budou od teď vybaveny hlavním firemním identifikátorem, pod kterým je název technologie..
Ještě bych chtěl zmínit firmu Microcom, která prodělala facelift, který patří k těm povedenějším, minulý rok. Líbí se mi jejich verze se samotným m, kde je jedna nožička zelená a naznačuje i, které je zvýrazněno i ve velkém logu..
Microcom se vydal podobnou cestou jako Intel, modernizovat, ale na starých a pevných základech, které lidé poznávají a ne jako Kodak, jehož kreaci nějak nemohu strávit. Tak jen doufám, že se nad ní ještě někdo odpovědný zamyslí..
dgx 12.1.06 04:20
Leap year je doslova "přestupný rok", což rok 2006 skutečně není. Přijít s tím o dva roky později, byl by ten slogan trefnější.
Nová loga Intelu i Kodaku jsou krásným pomníčkem tvůřčí impotence současné doby, uvidíme, jak dlouho vydrží. Své předchůdce trumfnou jen těžko. Tedy doufám :-)